Dropshipping – korzyści

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się elementami łańcucha logistycznego. Odpowiada za to dostawca. Ten sposób sprzedaży daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy lekceważyć. W systemie tym, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest znakomitym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Znakomita jest również możliwość posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to ogromna atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.