
Specjalista SEO
Co należy oczekiwać od specjalisty SEO
Od strony formalnej na pewno precyzyjnego określenia na piśmie celu działań. Pamiętać trezba, że głównym celem działań czy to freelancera czy agencji SEO ma być wzrost pozycji na konkretne frazy. Branża jest bardzo specyficzna ponieważ algorytm nie jest ujawniony, można działać tylko na bazie ogólnych informacji od Google oraz doświadczenia – swojego lub tych którzy chcą się podzielić. Zanim, zwłaszcza w przypadku trudniejszych fraz, zobaczy się jakieś efekty, może minąć nieco czasu. Ten czas liczy się najczęściej w miesiącach, często może to być rok. Ponieważ jeszcze jakiś czas po rozpoczęciu współpracy może nie być widać efektów w Google istotne by w umowie były takie ustalenia ażeby klient miał wiedzę co robi specjalista SEO.
Od strony merytorycznej należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Specjalista SEO powinien:
- dokonać analizy witryny klienta, fraz, konkurencji w serpach,
- przedstawić sugestie optymalizacyjne dla strony internetowej klienta – jeśli są potrzebne,
- zaprezentować założenia dotyczące budowy profilu odnośników ,
- udostępnić monitoring pozycji witryny w Google.
Wyszukiwarka Google stała się głównym serwisem, gdzie wyszukujemy treści w Necie. Inteligentny pomysł na uporządkowanie zasobów internetowych i jednocześnie bardzo komfortowe i żwawe wyszukiwanie treści na podstawie fraz.
To co odróżniło wyszukiwarkę Google na tle innych wyszukiwarek, to jakość wyników. Od wielu lat wyszukiwarka Google generuje około 80% ruchu w Necie.
Wraz z monstrualną popularnością tego serwisu pojawiło się pojęcie SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych. Używa się tych pojęć zamiennie, jednak pojęcie “pozycjonowanie stron internetowych” jest szersze. SEO to skrót od search engine optimization – czyli optymalizacja pod względem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to działania tzw on-site – czyli działania na samej stronie internetowej, względnie jeszcze te związane z serwerem – jego dostępnością i szybkością. Natomiast pozycjonowanie strony internetowej to oprócz działań on-site również działania off-site, czyli wychodzące poza samą stronę internetową.
Ponieważ to właśnie wyszukiwarka Google może dać najwięcej ruchu, i to co niezwykle istotne – nader wartościowego ruchu, firmy pragną by ich witryna internetowa znalazła się na górze wyników wyszukiwań. W przypadku fraz popularnych chętnych na miejsca na pierwszej stronie wyników jest więcej niż miejsc, więc trzeba dokonać pewnych starań, aby tam się znaleźć. Można zająć się tym samemu, jednak wymaga to wiedzy i czasu. W wielu przypadkach zasadnym jest skorzystanie z usług specjalisty SEO.