O witaminach i nie tylko

Dieta powinna być jak najbardziej zupełna. Nie powinno rezygnować się z żadnych składników żywnościowych – chyba że nakazuje tego leczenie. Oczywiście ważne są proporcje.

Bardzo wiele ludzi nie ma zachowanych odpowiednich poziomów witamin w organizmie, co wynika z kolei nieprawidłowej diety. Najlepszym źródłem witamin są produkty naturalne, owoce, warzywa, ale też i mięso. Witaminy w produktach naturalnych są też najlepiej absorbowane przez organizm. Jednak w przypadku niedoborów witamin albo intensywnego sposobu życia niezwykle pomocne mogą okazać się suplementy witaminowe. Mogą to być różnorodne multiwitaminy jak i specyfiki z jedną witaminą.

Ważne jest świadomość ludzi na temat witamin i ich odpowiedniej ilości. Instytucje naukowe zakładają rekomendowane wielkości dzienne spożycie witamin, które są odpowiednie dla zdrowia. Liczby te różnią się w zależności od wieku, płci i niektórych innych czynników, tak więc spożycie witamin dla zdrowej żywności dla młodej kobiety będzie inne niż u mężczyzny po siedemdziesiątce.
Dawki dobowego spożycia witamin na pewnych produktach spożywczych są zapisane na etykiecie. To oznakowanie jest ważne w utrzymaniu prawidłowego. Notki o wartościach odżywczych są niejednokrotnie przedstawiane jako procent zalecanego dziennego spożycia każdej witaminy i minerału.
Jest również niemało elementów, które dana osoba może pragnąć zredukować w swojej diecie. Znowu, określenie wartości odżywczej poniektórych produktów spożywczych może pomóc zorientować się jak wiele jest takich składników.

https://activpress.pl/2022/01/06/zdrowa-zywnosc-online/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.